A Facebook bejelentette, hogy a jövőben büntetni fogják azokat,
akik kattintásvadász tartalmakat osztanak meg,
illetve ráveszik az embereket, hogy oldalakat lájkoljanak és osszanak meg.
akik kattintásvadász tartalmakat osztanak meg,
illetve ráveszik az embereket, hogy oldalakat lájkoljanak és osszanak meg.
Igen, ez már cenzúra. De mik a tiltott tartalmak?
- Lájkvadászat (like-baiting).
- Ide tartozik minden olyan spam,
- ami elárasztja szinte mindenki hírfolyamát,
- és arra kéri a felhasználót, hogy ossza meg vagy lájkolja a tartalmat.
- Gyakran feltűnő tartalmak (frequently circulated content):
- ezek közös jellemzője, hogy gyakran szándékosan azért hozzák létre őket,
- hogy minél többen osszák meg.
- Értéknek álcázott szemét (spammy links): előfordult már önnel,
- hogy meg akart nyitni egy jópofának tűnő galériát, és valami
- köcsög oldalra irányították át, ami tele volt reklámokkal?
- A Facebook ezeknek akar keresztbe tenni.
A Verge cikke megjegyzi: bár ironikusnak tűnhet, hogy a Facebook ezzel a lépéssel épp
a legnépszerűbb tartalmakat akarja kigyomlálni, amiket a felhasználók épp
azért osztottak meg, mert tetszett nekik. Egyesek azt mondják, ebbe
nem kéne belenyúlni; ha valamit sokan osztanak meg, az nyilván érdekes,
nem a Facebook dolga ezt eldönteni.
a legnépszerűbb tartalmakat akarja kigyomlálni, amiket a felhasználók épp
azért osztottak meg, mert tetszett nekik. Egyesek azt mondják, ebbe
nem kéne belenyúlni; ha valamit sokan osztanak meg, az nyilván érdekes,
nem a Facebook dolga ezt eldönteni.
Viszont maga a Facebook nem így működik, és ez érthető.
A céget gyakran hibáztatják azért, mert a hírfolyamot elborítják az értéktelen tartalmak,
a reklámok, és egyre több kéretlen játékfelkérés érkezik évek óta nem látott ismerősöktől.
Bár ezt a sok tartalmat mind az ismerőseink állítják elő, sokan ezt nem mérik föl, és a Facebookot hibáztatják a nyakukba ömlő digitális szemét miatt.
A céget gyakran hibáztatják azért, mert a hírfolyamot elborítják az értéktelen tartalmak,
a reklámok, és egyre több kéretlen játékfelkérés érkezik évek óta nem látott ismerősöktől.
Bár ezt a sok tartalmat mind az ismerőseink állítják elő, sokan ezt nem mérik föl, és a Facebookot hibáztatják a nyakukba ömlő digitális szemét miatt.
Ezért döntött úgy a Facebook, hogy lépni kell.
A hirdetők túlnyomó többsége sosem árasztja el kéretlen reklámokkal a hírfolyamot,
így a változtatások őket nem érintik negatívan.
Ha valamit, inkább azt vehetik észre, hogy igen kis mértékben megnő a látogatottságuk.
– közölte a Facebook, nyilván azért, hogy megnyugtassa a hirdetőket:
nem az értékes reklámokat, hanem a szemétre való
felhasználói tartalmakat fogják megnyirbálni.
nem az értékes reklámokat, hanem a szemétre való
felhasználói tartalmakat fogják megnyirbálni.